French look

Shoppingfynd från Emmaus gjorda idag
 
Den första bilden rättfärdigar färgen (lila/svart/grå)
 
 
 
 
Blå klänning - 160 kr
Rutig klänning - 150 kr
Röd Scarf - 50 kr
 
Jag känner att den blå klänningen är mer av en festklänning men den rutiga kan jag tänka mig ha till vardags! Med t.ex. en t-shirt under eller liknande, tror det skulle vara lite tufft. Sen kunde jag inte motstå den röda sjalen, det var sån härlig färg och AAA I needed that one. 
 
Älskar att shoppa secondhand, men jag gör det alldelles för sällan. Egentligen tycker jag det nästan är roligare då man blir tvungen att vara lite mer kreativ i sitt ''köpsinne''. Man får tager det man haver helt enkelt och det hela blir en liten utmaning, nåt som jag gillar. Dessutom är det billigare och mer miljövänligt. Tre stycken jättebra skäl till att handla secondhand. 
 
Frågan är ju dock när jag tänkte ha alla dessa outfits och det har jag inte kommit framt till ännu :') I med att jag jobbar rätt mycket så blir det naturligt för mig att jag inte orkar klä upp mig. Jag ska ju bara till jobbet, sedan byta om till jobbkläder, jobba och sedan hem igen. Det är mitt mindsett kring frågan. Oftast åker jag bara i nåt som är bekvämt, jag är inte särskilt fåfäng av mig. Meeeen jag tycker verkligen det är kul att klä upp mig och göra mig fin, men lägger oftast mer fokus på det när jag går i skolan/är med vänner. (Vem gör inte?)
 
 
Inköp | |
Upp