Tisdag

Hej,
 
How ya'll doin? Har inte tillräckligt många läsare för att skriva sådär men oh well haha. Idag har jag jobbat 11.00 - 15.00 och WOW vilken lunch det var!! Jobbar ju på en restaurang på Kungsgatan och lunchen idag var helt otrolig. Så fruktansvärt mycket folk verkligen. Jag tror alla platser på min station var fulla, vilket är ca 30 platser. Detta är folk som ska bli satta till bordet, få dryck, ta beställning, få mat, fråga hur det smakar, avduk, eventuellt kaffe och sedan nota. Tänk då att under en rusch vill 30 personer göra detta samtidigt! Under allt detta ska man som servitris även vara trevlig och försöka hålla ett snyggt pokerface till otrevliga kunder! Det är så mycket skit man får ta när man jobbar restaurang, men man får inte låta de dra ner en :) Det är ett väldigt påfrestande jobb men samtidigt himla roligt. 
 
Efter jobbet åkte jag hemmåt och tränade lite under kvällen. Har nu ätit och ligger bara i soffan med datorn och chillar! Lyssnar på lite Amy Winehouse samtidigt såklart. Imorgon jobbar jag 11.00 - 15.00 och sedan ska jag hem, träna lite hade jag tänkt, sedan på kvällen ska jag på ELINs MOTTAGNING! Wiho!!! Det ska bli superduper kueeel. Efter det ska vi allisammans förmodligen ut vilket blir kul! Sedan på Torsdag förmiddag ska jag, Linnea och Kimsy ta en powerwalk bort till Vallentuna Stenungsbageri (ca 5 km) och ta en fika/sen frukost, sen promenera hem igen! Totalt blir det alltså 10 km vilket är kuL! + Det är så himla himla fint väder ute nu så det är så kul att göra saker ute :) 
 
Har fått låna en franska bok av Felix också, La Place! Tappat bort min egna :-( Hur som haver, jag ska försöka läsa lite i den och så småning om börja plugga inför min gramatik-omtenta i franska som jag har i Augusti. Skoj! Ska även plugga körkortsteori samt övningsköra då jag har teoriprov + uppkörning i mitten på Augusti :-D :-D 
Så mycket saker att se fram emot men som förenas med en del arbete. Nåja, det ska nog bli något av mig med. :)
 
Peace out (ya'll) 
Titta vad liten jag va! Bild på mig och Jacob för typ 3 år sedan?! SJukt vad tiden går fort. Bilden togs på planet när vi var påväg till Kroatien, samma sommar som jag kom hem från USA. WOW!
 
 
 
Daily Life | |
Upp