En tråkig fredagskväll i Paris

Ja, det är faktiskt möjligt. Igår, torsdag, vaknade jag med jättemycket smärta i buken och ryggen och kunde knappt gå till köket och tillbaka. Har haft lite ont i ryggen sedan 4-5 dar tillbaka och onsdagnatt somnade jag till frossa. Hursom, misstänkte att jag hade en njurbäckensinflammation, då jag har haft lite känningar av urinvägsinfektion men inte behandlat den. Så, såklart misstänkte jag det värsta, att bakterierna hade spridit sig upp till njurarna osv. Pratade med Axel på telefon kvällen innan när jag låg och frös och hade ont och sa att jag var rädd för att dö haha, lite dramatiskt kanske. Men smärtan var ingen vanlig jag-känner-mig-hängig smärta utan de var något allvarligare. Torsdagmorgon var det iallafall så pass dåligt att jag tog en uber till akuten. Jag blev ju lite skraj för om man inte behandlar en inflammation av njurarna så kan det leda till blodförgiftning vilket i sin tur kan eda till död😵! Fatta att jag blev lite nervös. 
 
Besöket till sjukhuset var faktiskt inte så hemskt som jag hade blivit varnad om att det sulle vara. Jag fick endast vänta i 30minuter förens jag blev undersökt av en sjuksköterska som sedan skickade vidare mig till en läkare. Det hela gick rätt snabbt och smidigt. Därefter var jag tvungen att vänta rätt länge när de analyserade mina blodprover men de var tvugna att skickas till ett annat sjukhus för analys så det tar naturligt längre tid. Blodproverna visade en liten tecken på inflammation samt hade jag en liten infektion men det var inget allvarligare, vilket var märkligt då jag hade jäääääätteont i hela buken och mådde skit. Så jag fick göra ett CT-scan för att se så t.ex. min blindtarm inte hade spruckit (vilket den ej hade). Summan av kardemumman var att allt såg bra ut och läkaren skrev ut antibiotika för en urinvägsinfektion samt några smärtstillande. Hursom, enligt min mening är det lite märkligt att ha så pass ont i magen/buken för en urinvägsinfektion så jag (har själv-diagnostiserat mig sj) tror att jag kanske har någon form av magkatarr eller liknande. Idag mår jag bättre och kan faktiskt röra min relativt normalt utan att få alldelles för ont, så tror att antibiotikan fungerar, vilket är skönt. Hursom haver, hade sååå många roliga planer inför helgen som var tvugna att ställas in. Känner att efter den här jobbveckan är det enda jag vill att träffa vänner och ha kul, men nej. Usch vad tråkigt det är att vara sjuk. Mår iallafall lite bättre fysiskt men var så taggad på roliga utekvällar denna helg samt hade vinmässa OCH koncert att gå på och allt ställdes in. Sämst timeing verkligen.....😡!
Anywho, man får inte va bitter (bara lite). Imorgon kan jag förhoppningsvis gå på julmarknaden här i Paris samt en julbazar som Svenska Kyrkan anordnar. Hoppas det blir kul, har dock 0 julkänsla men de kanske kommer :). 
Bonne Weekend!
 
Daily Life, Paris | |
Upp